NY KATT

Igår gick jag på extra matte efter skolan. Jag behöver verkligen det. Men när jag skulle gå vidare till rbuf mötet vid 5 tiden började plötsligt brandlarmet gå i gång!! Jag blev skräckslagen eftersom jag bara stod ca: 3 meter ifrån den. Ja, vad skulle jag göra nu??  skolan var stängd så jag bestämde mig för att det skulle vara bäst att snabbt ta mina saker och rusa ut ur skolan. Senare fick jag höra att brandmännen snabbt varit redo. Tyvärr vet jag fortfarande inte vad som hade hänt. Jag märkte inget konstigt dagen efter.

Nu skall jag i alla fall iväg på bio om några timmar. Jag minns inte till hundra procent vad den hette XD (det gick så snabbt när jag blev bjuden) men jag tror att en heter guld kompassen eller något liknande. Jag får se när jag kommer dit.
Idag efter skolan så var tåget försenat så när jag väl kom fram till Ljungskile såg jag min buss gå. Tur i oturen så bor min gammel farmor i närheten så det blev ett litet besök där. Till min stora förvåning var min lillebror också där. Han berättade att vi skulle åka och hämta våran nya lilla katt idag!!! Plötsligt tycker jag att allt går väldigt fort. Vadå hämta katten idag!! jag trodde inte det skulle ske på månader. Ja ja, det var ju en rolig nyhet så nu sitter jag och spänt väntar på att få se den lilla sötisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0