Hej på er!!

Idag har jag haft jazz, mordern dans inklusive idrott. Mycket kul.
På min lunch skulle jag träffa min "syster". Hon skulle komma med min jobb nyckel. Jag sprang från matsalen så att jag skulle komma i tid  och vad möts jag av där? JO, ingenting!!! Hon hade glömt att vi skulle ses. Vad skulle jag nu göra ?? jag behövde nyckeln efter skolan.
Jag ringde och ringde men ingen svarade. Jag blev bara mer och mer irriterad, och jag fick bara mer och mer ont i magen. Vad skulle jag hitta på om jag inte fick tag i nyckeln?!
Det var inte bara det här som gjorde att jag blev nervös. Jag skulle dessutom ha min första naturkunskap B lektion idag nu när period 2 har börjat. Jag skulle då ta mig till Östrabo ( "en annan skola") och hitta en jäkla sal där. Det är inte så att jag är nervös för en lektion eller så. Det var nämligen så att typ hela min klass kom i en grupp och jag själv alldeles ensam i en annan grupp. Typiskt! J
a, jag gick i alla fall till min grupp ensam. sån tur var märkte jag att jag i alla fall kände några som skulle till samma klassrum. Men inte hjälpte det när dom var lika förrvirrade som jag.
Vi hade allså fått byta sal och ingen visste vart vi skulle. Det blev bara till att gå med raska steg till receptionen och fråga hur allt låg till. Tyvär kunde inte ljushuvudet bakom disken svara på vart vi skulle ta vägen.
Jag tittade på klockan och insåg att vi redan var försenade. Bra start på första lektionen.
Tur var att Stefan ( läraren ) kom och hittade oss. vi följde med till den nya salen och väl inne på lektionen så har min syster kommit på att hon hade glömt lilla mig. Hon började då förbrilt att ringa mig var femte sekund. Återigen kom turen tillbaks till mig. Vi skulle gå ner en våning till en kemi sal.
Jag svarade henne snabbt och fick tillslut min efterlängtede nyckel. Detta var en lång och jobbig dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0